introduccio religio escolesAteus de Catalunya, Europa Laica - Catalunya Laica i la Fundació Ferrer i Guàrdia considerem que la impartició de la matèria de religió islàmica a les escoles catalanes és una passa enrere per a l'assoliment d'una educació laica. La Generalitat de Catalunya amb aquest projecte avança cap al multiconfessionalisme a les aules i, en definitiva, cap a la segregació de l'alumnat en funció de les creences dels seus pares, mares i tutors.

Amb la resolució aprovada pel Departament d'Educació, aquest curs 2020-2021 s'impartiran classes per part de docents designats per la Comissió Islàmica d'Espanya i que es finançaran amb fons públics. Es tracta d'una equiparació de privilegis amb la religió catòlica, que serveix per a la perpetuació dels mateixos, i un menysteniment d’altres creences i conviccions.

Les tres entitats rebutgem que s'utilitzin els centres per ensenyar dogmes i fer proselitisme. L’espai per a la formació religiosa, catòlica, islàmica o de qualsevol confessió, no han de ser els centres educatius i no ha de ser finançada amb fons públics. Defensem l'educació laica perquè és integradora i inclusiva, perquè respecta les creences de l'alumnat sense imposar-ne cap sobre les altres. Per aquest motiu, defensem que l'assignatura de religió, de qualsevol confessió, ha de quedar fora de les escoles sostingudes amb fons públics. En cap cas obviem la importància històrica i cultural de la religió, però aquests coneixements es poden ensenyar transversalment des d'altres assignatures com la història o les ciències socials.

Des del nostre compromís per assolir la laïcitat a Catalunya i a Espanya, demanem al conseller d'Educació, Josep Bargalló, que adopti mesures per evitar la segregació per creences, que avanci en la construcció d'una escola laica, inclusiva i que respecti la diversitat, en un model que fomenti la lliure consciència i el pensament crític de l'alumnat.

Entitats adherides al comunicat: Cullera Laica, Grant Orient de Catalunya, Ateneu Fènix, Gran Logia de Catalunya i Balears, Centre Autonomista de Dependents del Comerç i de la Indústria, Setmanari Ítaca d'Educació Crítica, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya i Fundació Marta Mata.

Si ets una entitat que vol una educació laica, us podeu adherir al comunicat enviant un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.